Crítica: Krallice – Ygg Huur (2015)

"BrokenTomb"


[English below]

No pude soportar más su presencia. Después de otra absurda e infantil discusión con ella decidí salir de esas cuatro paredes, que últimamente me resultaban una cárcel. Iracundo y frustrado fui a tomarme un par de copas. Una vez más me amenazó con el suicidio si salía por aquella puerta. La amaba, pero era increíblemente inestable, y lo era aún más desde que decidió dejar la medicación. Decía que podría controlarse, que ya estaba bien, pero obviamente no era así. Meses de absoluto martirio amoroso hizo mermar la relación, alejándonos paulatinamente el uno del otro. Mientras andaba de camino a mi paraíso etílico particular, pensé que cuando llegara a casa terminaría con todo aquello. Una vez allí pedí la primera cerveza. Era la mejor bebida para ir calentando motores y pasar a cosas mas fuertes en breve. A la mitad de aquel primer litro de birra sonó mi móvil . Era ella, ¿por qué no desaparecía ya de mi vida? Le colgué, no deseaba empezar un nuevo conflicto y menos oír su voz. Llegó el momento de algo más fuerte. Tres chupitos de aquel licor de hiervas hizo que ya estuviera suficientemente borracho. Entonces volvió a llamar. En ese momento descolgué el teléfono. Sin que tan siquiera pudiera decirme algo comencé a gritarle, colgando rápidamente. Seguí bebiendo para intentar tranquilizarme. El pub estaba apunto de cerrar, así que pagué lo que debía y salí de allí. Dando tumbos y con nauseas vomite dos manzanas antes de llegar al piso. Eso despejó mi estomago, pero no mi cabeza. Al llegar me esperaba lo peor. Estaba seguro que aquella mujer que en su día lo fue todo para mí me gritaría de la manera más despreciable posible. Para mi sorpresa no fue así. Todas las luces estaban apagadas. La llamé un par de veces, pero no obtuve respuesta. Me sentí aliviado, pensé que ya se habría dormido, o que con suerte encontraría una nota que diría que me había abandonado y se iba con sus padres. Un sentimiento de euforia me invadió entonces. Me encaminé hacia el dormitorio. Encendí la luz, y allí estaba ahorcada del ventilador de techo. Entré en estado de shock durante unos segundos. Al instante rompí a gritar y llorar. Sin dar crédito a lo que estaba viendo, la bajé de allí. Tenía el rostro amoratado y los ojos vidriosos. Sin saber por qué, cogí el celular. Vi que hace tan solo una hora antes me había llegado un video. No oí el momento de su recepción por culpa de mi lamentable estado. Estaba tan confuso…., finalmente le di a reproducir. Era mi cónyuge. Explicaba en pocas palabras que no podía seguir viva y que se iba a suicidar. En las siguientes imágenes vi como se colgaba y moría. En ese momento me recompuse levemente. Llamé a la Policía y a una ambulancia. Les explique lo que había pasado y que había dos victimas. Si, dije dos, por que ahora yo también me disponía a dejar de existir. 
Bienvenidos al universo de Krallice. ¿Podrás abrazar a la Parca?

"cover" 
Krallice es un combo de technical avant garde black metal procedentes de Estados Unidos. Comenzaron su carrera en 2007.  
Su primer Larga Duración "Krallice" llegó un año más tarde, iniciando así su aterrador reinado de devastación. 
Sus siguientes lanzamientos fueron los Long Plays "Dimensional Bleedthrough" (2009), "Diotima" (2011) y "Years Past Matter" (2012) antes de llegar al disco que protagoniza estas esquelas. 
El 30 de julio de 2015 el mundo vio nacer su hasta la fecha último L.P "Ygg huur". Como ya habréis podido adivinar, este redondo es el motivo de que estés leyendo esta review. 
 
El line up es el siguiente: Colin Marston (guitarra. Además en Behold the Arctopus, Byla, Dysrhythmia, Encenathrakh, Gorguts, Indricothere, Withered, Colin Marston, Sailors with Wax Wings, White Moth, ex-Infidel?/Castro!),  Mick Barr (guitarra y voces. Asímismo miembro de Encenathrakh, ex-Barr-Nevai, Mick Barr, Octis, Orthrelm, ex-Angelblood, ex-Mossenek, ex-Oldest, ex-Or:12r3, ex-The Flying Luttenbachers), Nicholas McMaster (bajo y voces. A su vez componente de Gath Šmânê, Geryon, Queequeg, Sallah, ex-Astomatous, ex-Castevet, ex-Bloody Panda, ex-Nader Sadek (live), ex-Solecism),  Lev Weinstein (batería. También lo encontramos en Anicon, Bloody Panda, Damnatum, Fischel’s Beast, Geryon, Sallah, Woe (live), ex-Astomatous, Hymn, ex-Archon). 
 
En esta nueva obra los americanos nos brindan un plástico ambicioso, siniestro y tremendamente original. Sí, habéis leído bien. Estos tipos desprenden carácter y personalidad propios por los cuatro costados. Cosa que todos sabemos que a día de hoy es un calificativo poco usado en este mundillo, tan dado al conformismo o al anquilosamiento compositivo. 
Por otro lado, el nivel técnico y compositivo es grandilocuente, saliéndose de lo común en lo que a este estilo de música se refiere, ofreciendo toda una OBRA MAESTRA. 
 
Los riffs son disonantes, punzantes, cambiantes y demenciales a partes iguales. Contienen un enrevesamiento en la ejecución de los susodichos que os dejará asombrados. 
 
Las voces se alejan totalmente de los shrieks, para regalarnos una tonalidad desesperada y agónica. Hasta para esto son auténticos estos señores. 
 
Las baterías son trepidantes a más no poder. Los constantes cambios de dirección destrozarán sin compasión tu ya de por si maltrecha columna y cuello. 
 
Al termino de esta descripción global, pasemos a comentar brevemente los mejores tracks de esta acometida. 
Personalmente destacaría…. compañeros os lo creáis o no recalcaría TODAS Y CADA UNA DE LAS CANCIONES aquí expuestas. A pesar de ello, intentaré ofreceros a grandes rasgos una visión de algunos de los temas, para que os forméis una idea de lo que os espera. 
 
"Idols" da el pistoletazo de salida a esta masacre sónica. Es la única tonada que se podría decir que es más convencional, con cierto toque a lo Behemoth en el riff inicial. 
 
"Wastes of Ocean" te dejará boquiabierto por sus constantes cambalaches de camino, por su trabajada línea de bajo, y por supuesto por la cantidad de riffs que contiene. 
 
"Over Spirit" es toda una orgía de blast beats en su inicio. Pero lo que arranca una sonrisa, es la inclusión de una especie de "solo de guitarra" absolutamente insano.


 
Solo puedo decir una cosa: más grupos y discos como este nos hacen falta. Si deseáis degustar algo único y brillantemente estructurado no dudéis en escucharlo. Si por el contrario sois puristas y cerrados de mente, mejor seguid con los clásicos noruegos que tantas horas de felicidad nos siguen dando.

Nota: 10
Autor: CHUS

Facebook

Bandcamp

"BrokenTomb"


[English version]

I could not bear her presence. After another argument with her, I decided to get out of that house. Angry and frustrated I went to have a few drinks. Again she threatened me with commit suicide if I was out the door. I loved her, but it was unstable since it decided to stop the medication. She said that could control to herself, which was well, but it was obviously not the case. Months of absolute love martyrdom made to undermine the relationship. While I was walking to my ethyl paradise, I thought that when I got home I would end to the relationship. Once there I asked the first beer. It was the best drink to go warming and move to strongest drinks. Rang my mobile. Why not disappeared from my life? I hung up, I didn’t want to start a new conflict or to hear her voice. It was time for something stronger. Three shots of liquor was meant that it was sufficiently drunk. She then returned to call. At that time, I took the phone. Without that even she could tell me something I started yelling, hanging quickly. I kept drinking to try to reassure me. The pub was ready to close, so I paid and got out of there. Stumbling and nausea threw up two blocks before reaching the floor. That cleared my stomach, but not my head. When arrival expected me the worst. I was sure that the woman who would scream me in the most despicable way. To my surprise was not the case. All the lights were off. I called her a couple of times, but I got no response. I felt relieved, I thought that she would have already slept, or to hopefully find a note that would say that had abandoned me and left with their parents. A feeling of euphoria invaded me. I walked towards the bedroom. I turned on the light, and there was hanged from the ceiling fan. I went in shock for a few seconds. Instantly I broke yelling and crying. Without giving credit to what I were seeing, I went down from there. She had glassy eyes and bruised face. Without knowing why, I picked up the phone. I saw just an hour ago before a video had come to me. I was so confused, finally play it. It was my spouse. She explained in a few words that could not continue living and that she would commit suicide. In the following images, I saw how she hung and died. I called to the police and an hospital. Explain them what had happened and that there were two victims. Yes, I said two, because now I was about to cease to exist.
Welcome to the universe of Krallice. Can you embrace to the grim reaper?

"cover"

Krallice is a technical avant garde black metal band from United States. They started their career in 2007.

Their first long play "Krallice" arrived a year later, thus initiating their terrifying reign of devastation.

Their following releases were the Long Plays "Dimensional Bleedthrough" (2009), "Diotima” (2011) and "Years Past Matter" (2012) before reaching the album that stars these obituaries.

On July 30, 2015 the world witnessed the birth of their last L.P "Ygg huur". This round is the reason that you’re reading this review.

The line up is: Colin Marston (guitar. Behold the Arctopus, Byla, Dysrhythmia, Encenathrakh, Gorguts, Indricothere, Withered, Colin Marston, Sailors with Wax Wings, White Moth, ex-Infidel? /Castro!), Mick Barr (guitar and voices. Also member of Encenathrakh, ex-Barr-Nevai, Mick Barr, Octis, Orthrelm, ex-Angelblood, ex-Mossenek, ex-Oldest ex-Or: 12r3, ex-The Flying Luttenbachers), Nicholas McMaster (bass and vocals. Gath Šmane, Geryon, Queequeg, Sallah, ex-Astomatous, ex-Castevet, ex-Bloody Panda, ex-Nader Sadek (live), ex-Solecism), Lev Weinstein (drums. Anicon, Bloody Panda, Damnatum Fischel’s Beast, Geryon, Sallah, Woe (live), ex-Astomatous, Hymn, ex-Archon).

In this new C.D the Americans give us an album ambitious, wildly original and sinister. Yes, you read correctly. These types emerge character and personality on all four sides. Something that we all know that today is a term little used in this scene.

On the other hand, the technical and compositional level is bombastic, out of the ordinary in what to this style of music is concerned, offering a masterpiece.

The riffs are sharp, dissonant, changing and demented equally. They contain a chaos in the implementation of the above-named, that will leave you astonished.

The voices move away completely from the shrieks, to give us a hue desperate and dying. Even for this, these gentlemen are authentic.

Drums trippin’ over not being able to. The constant changes of direction shatter without compassion your spine and neck.

At the end of this global description, let us to comment briefly on the best tracks of this album.

Personally i think the best songs are… colleagues believe it or not emphasize all and each one of the songs herein. In spite of this, I will try to offer broad insight into some of the songs to get you an idea of what to expect.

"Idols" da kick off this Sonic massacre. It is the only tune that you could say that it is more conventional, with a touch to Behemoth in the initial riff.

"Wastes of Ocean" will leave you speechless by itsnstant tinkering on the way, by itsaborate bass line, and of course the amount of riffs that contains.

"Over Spirit" is all an orgy of blast beats in their home. But what starts a smile, it is the inclusion of a kind of guitarra "solo" absolutely insane.

I only can say one thing: We need more groups and albums like this. If you want to taste something unique and brilliantly structured, please do not hesitate to listen it. If on the contrary you are purists and closed mind, better follow Norwegian classics that continue to give us many hours of happiness.

Personal Note: 10
Author: CHUS

Facebook

Bandcamp

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*


Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.