Crítica: Bosque – Beyond (2016)

"BrokenTomb"


[English below]

Desde Vila do Conde, Portugal, nos llega Funeral Doom Depresivo. La banda se forma en 2005, sus líricas versan sobre Naturaleza y Soledad. La banda se define como una Catarsis Doom sin determinar. La banda lleva una carrera incansable desde su formación, ha lanzado 3 demos (2005 Dead Nature; 2009 Erasure; 2010 Salvation); tres Split’s (2006 Under the Carpicorn Sky/Premeditation; 2009 Lotus Circle/Bosque; 2011 Bosque/Lord of the Abyss); un EP en 2013, Ermo Abismo, y tres LP’s (2009 Passage, 2013 Nowhere y 2016 Beyond). También han colaborado en el tributo a Ulver My Own Wolf (A New Approach)” lanzado por Aspherical Asphyxia Productions en 2007, con el tema “Ultreise”. El proyecto está llevado por DM, que interpreta la guitarra el bajo y las voces.

"a1111669910_10"

Bosque lanza el primero de febrero de 2016, con el sello Dunkelheit Produtionen, su trabajo “Beyond”, Funeral Doom Depresivo contenido en tres cortes que suman algo más de 40 minutos.

Los cortes son: Calling the Rain, Paradox y Enter. Los pasajes en su totalidad con la lentitud del Doom más puro, guitarras ortodoxas al uso, la batería marcando la lentitud de las pulsaciones. La voz sin esquivar me recordó directamente a la ejecución de Jukka Vuorien (guitarra y voz) de los desaparecidos Decoryah, en su trabajo “Wisdom Float”. Luego sabes que esto no termina ahí, al inducir a esta especie de catarsis necesaria, con ese sonido puro y natural, de forma intencionada; no es descabellado recordar a Anathema en Pentecosts III o Paradise Lost en su trabajo homónimo, pero menos contundente. Es como haber detenido el tiempo hace 25 años.

El corte “Enter” a partir del minuto diez se marca una variación musical, al utilizar el ride soportado en un doble bombo. La intensidad aumenta por un arreglo opaco de guitarra.

A mi parecer, creo que el sonido se puede mejorar en la producción sin quitar esa esencia natural del Doom, por parte de la composición es como ellos lo describen, difícil de catalogar o describir, es lo que lo hace único e irrepetible. Un gran trabajo dentro de su género. Aunque bastante predecible.

Nota: 6
Autor: Juan Carlos Espinoza

Facebook

Bandcamp

Página Oficial

"BrokenTomb"


[English version]

From Vila do Conde, Portugal, it arrive us Depressive Funeral Doom. The band was formed in 2005, its lyrics are about Nature and Solitude. The band is defined as a undetermined Catharsis Doom. It has been a tireless artistic career since its formation, it has released 3 demos (2005 Dead Nature; 2009 Erasure; 2010 Salvation); three Split’s (2006 Under the Carpicorn Sky/Premeditation; 2009 Lotus Circle/Bosque; 2011 Bosque/Lord of the Abyss); one EP in 2013, Ermo Abismo, and tree LP’s (2009 Passage, 2013 Nowhere and 2016 Beyond). It has collaborated on the tribute to UlverMy Own Wolf (A New Approach)” released by Aspherical Asphyxia Productions in 2007, with the track “Ultreise”. The project is leaded by DM that plays the guitar and sings.

"a1111669910_10"

Bosque released the first February of 2016, under the record label of Dunkelheit Produtionen, their work Beyond, Depressive Funeral Doom contained on three tracks totaling more than 40 minutes.

The songs are: Calling the Rain, Paradox and Enter. The passage in their totality with the slowness of the purest Doom, orthodox guitars to the use, the drums marked the slowness of the pulse. The voice without dodge I recalled directly to the execution of Jukka Vuorien (guitar and voice) of the missing Decoryah, in its work “Wisdom Float”. Then know that this not ends there, to the induce to this kind of catharsis required, with that sound pure and natural, of way plainned; It is not unreasonable to remember Anathema in Pentecost III or Paradise Lost in its namesake, but less forceful work. Is like having stopped the time ago 25 years.

The track "Enter" from the tenth minute is marked a musical variation, at using the ride supported on a double bass drum. The intensity increases by a fixed opaque of guitar.

In my opinion, I believe that the sound can be improved in the production without removing that essence of Doom, by composition is how they describe it, hard to categorize or describe, is what makes it unique and unrepeatable. A great work within its genre. Although quite predictable.

Personal Note: 6
Author: Juan Carlos Espinoza

Facebook

Bandcamp

Official Website

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*


Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.